OM

 Running is my life and I've tried it in different ways! I ungdoms- og teenageårene var løbeskoene på 1-2 gange om dagen. Træningen foregik oftest i skoven med kort og kompas. Hverdagen og træningen var nøje struktureret - i samarbejde med flere forskellige trænere - fremmod konkurrencer og træningsturer både i Danmark og rundt i verden. Træningstasken blev aldrig pakket helt ud - inden turen igen gik til nye destinationer. DM medaljerne og diplomer fra internationale stævner hang fint på stribe i teenageværelset ved siden af idol plakaterne af svenske landsholdsløbere. Den rød og hvide landsholdsdragt var en fast del af min garderobe og kom jævnligt på. Fokus på den rigtige kost, forebyggelse af skader og genoptræning (når uheldet var ude) var dagligdagen. I dag - nu 6 år efter - dyrkes løb og orienteringsløber i en helt anden kaliber. Løb er i højere grad lystbetonet. Og fordi jeg i bund og grund ikke kan lade vær med at løbe. Løbeskoene kommer på 3-5 gange om ugen, og løbeturene bruges i højere grad som et frirum og til at koble af. Min tidligere baggrund har gik mig en masse erfaring med bl.a. løb, teknik, træningsplanlægning, kost og skader, som jeg stadig bruger i min træning i dag. Og som jeg i min blog gerne vil dele med dig, som læser med. God læselyst! Følg endelig mit univers på InstagramRunning is my life and I’ve tried it in different ways!

I ungdoms- og teenageårene kom løbeskoene på 1-2 gange om dagen. Træningen foregik oftest i skoven med kort og kompas. Hverdagen og træningen var nøje struktureret – i samarbejde med flere forskellige trænere – frem mod konkurrencer og træningsture både i Danmark og rundt i verden. Træningstasken blev aldrig pakket helt ud – inden turen igen gik til nye destinationer.

DM medaljerne, præmier og diplomer fra internationale stævner hang fint på stribe i teenageværelset, ved siden af idol plakaterne af svenske landsholdsløbere.
Den rød og hvide landsholdsdragt var en fast del af garderoben, og kom jævnligt på.
Fokus på den rigtige kost, forebyggelse af skader og genoptræning (når uheldet var ude) var dagligdagen.

I dag dyrkes løb og orienteringsløber i en helt anden kaliber. Løb er i højere grad lystbetonet. Og fordi jeg i bund og grund ikke kan lade vær med at løbe. Løbeskoene kommer på 3-5 gange om ugen, og løbeturene bruges i højere grad som et frirum, til at koble af og finde balancen mellem arbejdsliv og fritid.

Min tidligere løbebaggrund har gik mig en masse erfaring med bl.a. løbetræning, løbeteknik, træningsplanlægning, kost, mental træning og skader, som jeg stadig bruger i min træning og hverdag i dag. Og som jeg i min blog, gerne vil dele med dig, som læser med.

Velkommen til min løbeblog. En løbeblog, der (også) skal inspirere og motivere dig til at snøre løbeskoene og komme af sted.

God læselyst!

 

Følg endelig mit univers på Instagram:  @camillabergmann.dk og Facebook: Camilla Bergmann Løbeblog

Og så blogger jeg også på RunningBlogs – sammen med en masse andre fantastiske løbebloggere.